La Olimpiada din 1984, ciclistul american Nelson Vails a câștigat argintul la proba de pistă, pe o bicicletă Raleigh. Treizecișitrei de ani mai târziu, Raleigh a comemorat trecerea lui Vails de la statutul de curier în New York, la cel de elită pe podiumul olimpic. Trei biciclete speciale au fost construite de Raleigh cu această ocazie, biciclete creeate împreună cu Vails și artistul în graffiti Zephyr. Bicicletele sunt single speed/fixie și se adresează următoarei generații de cicliști care urmează să cucerească străzile orașelor.

Raleigh Teba

Teba a fost prima poreclă adevărată a lui Vails, pe vremea când era curier. Bicicleta este o versiune modernă a celei cu care el a concurat și a obținut numeroase victorii. Este modelul de top dintre cele trei. Cadrul este din aluminiu, iar furca din carbon. Echiparea constă în roată spate cu butuc flip/flop, pentru a putea transforma bicicleta din fixă în single speed și invers, plus un ghidon tip bullhorn, specific curierilor. Teba are frâne, dar acestea pot fi demontate, dacă dorești să păstrezi spiritul autentic „fixed”.

Raleigh Back Alley

Back Alley nu dorește la fel de mult să fie o bicicletă de concurs. Mai degrabă un „cal de bătaie” pe care îl poți folosi zilnic în oraș. Este o bicicletă cu cadru din oțel, o bicicletă cu greutate mai mare, dar care îi oferă și robustețea necesară să reziste în jungla urbană. Echiparea este și aceasta „basic” însă dispune în continuare de roată flip/flop și un ghidon riser lat de 620 mm care probabil va fi tăiat extrem de mult pentru a încăpea printre mașinile oprite la stop.

Raleigh Rush Hour

Ultima din colecție este modelul Rush Hour. Această bicicletă păstrează cadrul din oțel însă tema sa este pista, mulțumită ghidonului specific. Ghidonul adânc de tip „drop” este combinat cu setup-ul spate flip/flop la care se adaugă grafica emblematică realizată de Zephyr. Simplă, onestă și la obiect.