Există în lume săptămâna “Mental Health Awareness”, o săptămână în care ești stimulat să conștientizezi cum te simți tu și cei din jur. Te descurci cu stresul de la serviciu sau din viața de zi cu zi? Dar cei din jurul tău? Este întotdeauna o idee bună să vezi ce mai face familia, prietenii și colegii de serviciu, pentru a te asigura că sunt bine.

Dacă tu sau cei din jurul tău au probleme, o tehnică simplă pe care o poți folosi este cea denumită „mindfulness”. Această tehnică este o modalitate foarte bună prin care îți relaxezi mintea și o golești de toate grijile și stresul, umplând-o cu părțile frumoase ale zilei.

Mindfulness este abilitatea umană de a fi conștient de prezent, conștient de locul în care se află și de activitatea pe care o face în acel moment. Și de a nu exagera sau de a nu fi copleșit de stimulii externi și de ce se întâmplă în jurul tău.

Sună ciudat, dar în realitate e ușor. Ia o activitate simplă pe care o faci zilnic, spre exemplu spălatul pe dinți. Este o activitate banală, dar importantă pe care trebuie să o ai dacă nu vrei să vizitezi dentistul prea des. În timp ce perii dinții, concentrează-te la zgomotul pe care îl face periuța, gustul pastei de dinți și senzația pe care o ai în timp ce periuța se mișcă peste dinți și gingii. Practic ești atent la momentul prezent și nu distras de grijile de peste zi.

Care e legătura tehnicii Mindfulness cu bicicleta?

Ciclismul este în fapt o activitate excelentă când poți exersa tehnica Mindfulness. Când ești la o tură relaxată într-un peisaj pitoresc, te poți concentra asupra păsărilor și brizei. Dacă pedalezi undeva pe coastă, te poți concentra pe sunetul făcut de valuri, sau pe cel facut de copiii care se joacă.